onsdag 16 juli 2008

Distribuerad Blacklist av bedragare

När man är E-handlare så stöter man snabbt på folk som vill lura till sig varor. För att skydda sig mot detta kan man använda sig av flera verktyg tex kontrollera kundens address mot leveransaddressen. De olika alternativen är tyvärr ofta inte tillräckligt.

Vi e-handlare skulle behöva gå ihop och skapa en central lista med addresser, namn, telefonnummer och mail på bedragare. (eller finns det någon sådan eller likande så bjud gärna in mig)

Någon tjatar om att detta strider mot PUL men so what, har jag blivit blåst har jag inga problem alls med att dela med mig av det till mina e-handelsvänner. Förresten om man skriver in i sina avtal att bedragare kommer att listas på en sådan sida så bör det inte vara några problem?

1 kommentar:

eumoppen sa...

Jag är med på en lista! Ska bara fixa ett kundregister först...:)