onsdag 5 november 2008

Magento e-handel design theme

Att skapa Teman för magento är inte så svårt som man kan tro.

Ett tips är att börja med Temat som heter Blank som är lite lättare att redigera i än default tema.

Det kan dock vara lite meckigt att förstå uppbyggnaden av Magentos sätt att bygga upp teman på. Jag jobbar på några guider som förklarar på Svenska.

Men Förstår man bara innebörden av dom tre hörnstenarna
  • layouts
  • Templates
  • Skins

Och då framförallt hur Layouts är uppbyggt med deras "xml" språk. Så har man kommit en bra bit på vägen. Har man även lite PHP i grunden och Objektorienterat tänkande så är det inte alls några svårigheter!

Justerar på det sista i min första magentodesign. (Utgick från en färdig PSD jag hittade på nätet för att få övning i att designa för magento)

2 kommentarer:

Malte sa...

Trevligt, måste säga att du har riktigt intressant läsning på din blogg. Dock skriver du sällan. Vart bor du? Kan du dela med dig av några guider, jag har funderat på att testa på det. WP e-commerce känner jag inte passar riktigt.

sukumar sa...

well message about magento ecommerce themes it's correct Magento is not difficult for themes.Magento eCommerce