måndag 20 oktober 2008

Förra veckans möte med C.

Under förra veckan träffade jag en gamal skolkompis/nätkompis som äger och driver blandannat en sida som har legat på Alexa top 100 under några månader. Men just för tillfället ligger någonstans på plats 1500-2000.

En ganska rolig och lyckad historia om C.s site är att han byggde den för sitt eget behov och sen "råkade" den bli omåttligt populär genom att ordet spred sig snabbt.

C. hade investerat i blandannat en maskin för att skriva ut på t-shirtar och var intresserad av dom shopparna jag har byggt och min kunskap inom området. Jag blev postivt förvånad då han kontaktade mig och förklarade läget. Själv tycker jag tshirts marknaden verkar vara en marknad med mycket jobb för små pengar men det är jag det ;)

Självklart tipsade jag honom om Tores blogg, Tore som har drivit företaget Polyshop AB skriver mycket om det han lärde sig under sin resa Med Polyshop. Mycket läsvärt!

Inga kommentarer: